Kollégiumi élet

A kollégiumi élet számomra nagyon izgalmas érdekes világ, saját szabályokkal.  A kollégiumi napirend megtanított arra, hogy hogyan tartsak rendet magam körül, hogyan osszam be az időmet, szóval sokkal összeszedettebb lettem mióta kolis vagyok.  Úgy érzem önállóbb lettem, nem nyújtanak elém mindent tálcán, mint otthon. A tanulás szempontjából nagy előnye a kollégiumnak, hogy ha segíteni kell a leckében, vagy egy anyagrész elmagyarázásában a nevelőtanárok és egyes idősebb diákok szívesen állnak rendelkezésre, és bárkinek segítenek felkészülni a másnapi órákra.

A kollégium házirendjét nagyon szigorúan veszik, ehhez én is alkalmazkodom. Nyomós indokkal el lehet kéredzkedni néha egy-egy esti programra, persze csak azoknak a diákoknak, akikkel egyébként nincs probléma és esetleg még a kollégiumi közösségi életbe is aktívan bekapcsolódnak. A kollégiumban töltött idő során nagyon sok barátra találtam, jobb közösségi ember lettem. Jövőre is sokkal szívesebben lennék kollégista, mint bejárós.

dscf4163_a.jpg

A menzaebéd nem mindig a fogamra való és néha kevés is az adag egy ilyen jó étvágyú fiúnak, mint én. A szakács nénik már ismerik az ízlésemet, és ha kettő menü közül kell választani, a nekem valót ajánlják, illetve az adagok kiosztásánál sem szűkmarkúak velem.

Szerintem a kollégium hatalmas élmény, mindenkinek ajánlani tudom, hogy próbálja ki.

 

Jónás Péter József

Idén a 106-os szoba lakója.